Vuosi 2023 oli kehittämisen vuosi myös asiakaskokemuksen näkökulmasta. Vuoden aikana muun muassa lisättiin asiakkaiden itsepalvelumahdollisuuksia kehittämällä Kerttu-bottia entisestään ja ottamalla käyttöön sähköinen asiointi. Sähköisen asioinnin kautta asiakas voi itse tarkastella ja muuttaa useita jätehuollon palveluitaan Residuumin verkkosivuilla. Yhtiössä alettiin myös valmistella asiakaspalvelukanavien ja -resurssien lisäämistä. Uusilla kanavilla ja lisäresursseilla halutaan jatkossa tarjota aiempaa monikanavaisempaa asiakaspalvelua.

Asiakastyytyväisyyskyselystä työkaluja tulevaan

Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset olivat kaikilta osin erinomaisia tai hyviä: kierrätysasemapalvelut, asiakaspalvelu sekä yhtiön viestintä on koettu onnistuneeksi. Suurimmiksi kehityskohdiksi nousivat taloyhtiöiden hyötyjätteiden tyhjennykset sekä toiveet laajemmista asiakaspalvelukanavista.

Palveluita on jo aktiivisesti kehitetty asiakkaiden palautteiden perusteella, ja kehitystyötä sekä palautteen keräämistä jatketaan edelleen.